Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD; Weltbank
TitelTertiary education in Chile.
QuelleParis: OECD (2009), 302 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheReviews of national policies for education
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-05089-2; 978-92-64-05089-1
DOI10.1787/9789264051386-en
SchlagwörterForschungsplanung; Bildungsgeschichte; Chancengleichheit; Gesellschaft; Soziale Herkunft; Frau; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Bildungssystem; Bildungsmanagement; Forschungspolitik; Stipendium; Übergang; Sekundarbereich; Lehrerausbildung; Technologische Entwicklung; Internationale Zusammenarbeit; Internationalisierung; Staat; Wirtschaft; Arbeitsmarkt; Hochschulbildung; Hochschulleitung; Hochschulpolitik; Hochschulstruktur; Hochschulverwaltung; Hochschulzulassung; Hochschullehrer; Lehrangebot; Akademiker; Akademischer Grad; Hochschule; Bedarf; Empfehlung; Qualität; Qualitätssicherung; Bildungseinrichtung; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Mann; Student; Chile
AbstractEducation has been a central priority of Chile since the return of a democratic government in 1990 and remains a priority as Chile prepares itself for OECD membership. A firm commitment to access and equity has led to ever-increasing numbers of young people entering tertiary education, which poses challenges for financing and quality. The government has successfully responded to these challenges but, as enrolment continues to grow, new policies will need to be implemented to achieve the goal of a world-class tertiary education system responsive to the requirements of a global economy. This joint OECD and World Bank review gives a brief overview of post-secondary education in Chile and describes its development over the past twenty years. It presents an analysis of the system and identifies key directions for policy reform in light of the challenges encountered by officials, communities, enterprises, educators, parents and students. It concludes with a set of key recommendations concerning the structure of the system and its labour market relevance; access and equity, governance and management; research, development and innovation; internationalisation; and financing. This report will be very useful for both Chilean professionals and their international counterparts. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: