Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Abdi, Ali A. (Hrsg.); Kapoor, Dip (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Global perspectives on adult education. 1. publ. |
Quelle | New York, NY: Palgrave Macmillan (2009), XVIII, 263 S. |
Beigaben | Literaturangaben |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Information zu den Verfassern Verlagsangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-230-60795-0; 978-0-230-60795-8 |
Schlagwörter | Bildungstheorie; Erziehungsphilosophie; Fallstudie; Bildungspolitik; Erwachsenenbildung; Steuerung; Bildungstheorie; Erziehungsphilosophie; Bildungspolitik; Fallstudie; Lebenslanges Lernen; Aufsatzsammlung; Globalisierung; Steuerung; Entwicklungsland; Globalisierung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Aufsatzsammlung |
Abstract | This collection brings together adult education theorists and practitioners from Africa, Asia, Latin America and the Caribbean (and diaspora from these regions) in an attempt to foreground issues, concepts, theories and practices of adult education in Southern locations. Key contributions include contemporary theoretical implications of the works of Nyerere, Freire, Confucious, Mao, Buddhism and African indigenous conceptions along with current discussion pertaining to globalization, citizenship and adult education and learning in subaltern social movements. Case studies from all regions address context-specific grounding of these theoretical and conceptual discussions, while addressing higher education, community, movement and NGO/civil society spaces of engagement. (Verlag). |
Erfasst von | Deutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn |
Update | 2009/4 |