Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenScruggs, Thomas E. (Hrsg.); Mastropieri, Margo A. (Hrsg.)
TitelPolicy and practice.
1. ed.
QuelleBingley, UK: Emerald-JAI (2009), ix, 370 S.Verfügbarkeit 
ReiheAdvances in learning and behavioral disabilities. 22
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-84855-310-2; 978-1-84855-310-1
SchlagwörterSchüler; Lernbehinderung; Aufsatzsammlung; Schüler; Lernbehinderung; Aufsatzsammlung
AbstractInhalt: Special education in the new millennium: achieving educational equity for students with learning disabilities and behavioral disabilities -- Attributions of malice to special education policy and practice -- Response to intervention: a reality check -- The No Child Left Behind Act and high school graduation for students with and without disabilities -- Functional behavioral assessment and students with emotional/behavioral disorders: when research, policy, and practice collide -- The impact of poverty on special education students -- Increasing access to higher education for students with disabilities and strengthening the preparation of professionals who instruct them: the Higher Education Opportunity Act of 2008 -- Intervention with students with ADHD: analysis of the effects of a multi-component and multi-contextualized program on academic and socio-emotional adjustment -- Nonverbal learning disabilities and arithmetic problems: the effectiveness of an explicit verbal instruction model -- Implementing response to intervention: the synergy of beginning reading instruction and early intervening services -- Advances in literacy practices for students with emotional and behavioral disabilities -- Designing functional assessment-based interventions using a systematic approach: a promising practice for supporting challenging behavior.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg
Update2009/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: