Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHorn, Daniel
TitelA note on the importance of within country standardization when conducting multilevel analysis.
An example of stratification and the educational inequality of opportunity.
QuelleMannheim: Mannheimer Zentrum für Europ. Sozialforschung (2007), 13 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheArbeitspapiere / Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung. 104
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
ISSN1437-8574
SchlagwörterForschungsmethode; Forschungspraxis; Mehrebenenanalyse; Methode; Vergleich; Vergleichende Forschung; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Chancengleichheit; Deutschland; Methode; Österreich; Soziale Ungleichheit; Standardisierung; Theorie; Internationaler Vergleich; Analyse; Forschungsmethode; Vergleich; Vergleichende Forschung; Maßzahl; Soziale Schicht; Internationaler Vergleich; Analyse; Standardisierung; Theorie; Mehrebenenanalyse; PISA (Programme for International Student Assessment); Deutschland; Österreich
Abstract"Most of the internationally comparable datasets are designed to be mean-comparable, i.e. the means (and high and low values, percentages...etc.) of the variables can be compared across countries. But it is less obvious that the standard deviations of the same variables are also comparable, or that the unit-movements (regression coefficients) are comparable at all. Thus when conducting multilevel analyses one must standardize the variables of interest within country in order for the regression coefficients to be comparable across countries; i.e. transfer the standard deviations to be the same in every country. Hence, the effort to obtain an additional unit on the variable becomes the same across countries. This paper uses a multilevel model on the PISA 2003 dataset to illustrate the size of the bias that occurs when one misses to standardize the variables. An example on the effects of stratifying educational institutions on the inequality of opportunity is presented." (author's abstract).
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: