Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMogonea, Florentina
TitelStrategiile metacognitive in procesul autoevaluativ.
QuelleAus: Ionescu, Miron (Hrsg.): Abordari conceptuale si praxiologice in stiintele educatiei. Cluj-Napoca: Eikon (2007) S. 45-65Verfügbarkeit 
Spracherumänisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-973-757-096-3
SchlagwörterBildungsforschung; Selbstevaluation; Metakognition; Metakognitive Fähigkeit; Rumänien
AbstractDue to the role of the metacognition students' actvity, through the practice of the processes of observation, control, setting, we consider it necessary and useful to discuss the relation between metacognition and self-evolution, the latter supposing self-analysis, self- control and self-setting. Therefore we infer that an important direction is represented by the training and stimulation of metacognitive capacities. Within the activities with the students, the teacher can capitalize many situations in order to develop the metacognitive capacities of the students, and these just like many other categories of capacities, can be formed and developed through exercise, by repetedly placing the students in stimulating situations. These can precede the learning activity, can be simultaneous with it or can succeed it. To stimulate metacognition, the teacher in himself/herself should be a model, to stimulate the students' attempts to capitalize metacognition.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2009/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: