Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Schlegel, Uta; Burkhardt, Anke |
---|---|
Institution | Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg / Institut für Hochschulforschung |
Titel | Auftrieb und Nachhaltigkeit für die wissenschaftliche Laufbahn. Akademikerinnen nach ihrer Förderung an Hochschulen in Sachsen-Anhalt. |
Quelle | Wittenberg: HoF Wittenberg (2007), 47 S. |
Reihe | HoF-Arbeitsberichte. 2007,4 |
Beigaben | Literaturangaben S. 45-46 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISSN | 1436-3550 |
Schlagwörter | Chancengleichheit; Frau; Gleichstellung; Akademikerin; Chancengleichheit; Fachhochschule; Frau; Frauenbildung; Sachsen-Anhalt; Hochschule; Gleichstellung; Nachwuchs; Nachwuchs; Fachhochschule; Akademikerin; Hochschule; Frauenbildung; Sachsen-Anhalt |
Abstract | Dieser Bericht enthält Ergebnisse aus der wissenschaftlichen Begleitung zweier über das Hochschul- und Wissenschaftsprogramm (HWP) finanzierter Frauenförderprogramme: "Forschungsstipendien zur Förderung des weiblichen wissenschaftlichen Nachwuchses im Land Sachsen-Anhalt" und "Förderung der Berufungsfähigkeit von Frauen an Fachhochschulen im Land Sachsen-Anhalt". (DIPF/Orig). Following the scientific supervision of two Land programs for the advancement of women in Saxon-Anhaltian higher education institutions in 2004, the ministry of education assigned HoF Wittenberg to survey the grant holders' subsequent career paths in academia. Their career progression is analyzed about three years after the grant period ended, and the succeeding group is accounted for as well. This follow-up study shows that for the majority of 'old' as well as 'new' grant holders, programs for the advancement of women increase their motivation and qualification strongly. This is also the case for grant holders who failed to reach their aim during the grant period but continued to work effectively on their dissertation / Habilitation. Some recommendations for enhancing programs for the advancement of women are given that comply mainly with suggestions made in the initial study (published in 2005) while qualifying in particular cases. (HoF/text adopted). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2008/3 |