Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCoch, Donna (Hrsg.); Fischer, Kurt W. (Hrsg.); Dawson, Geraldine (Hrsg.)
TitelHuman behavior, learning and the developing brain.
Typical development.
QuelleNew York, NY u.a.: Guilford (2007), XX, 412 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-593-85136-1
SchlagwörterEntwicklungspsychologie; Erinnerung; Erkennen; Kognitive Entwicklung; Temperament; Verhalten; Verhaltensänderung; Adoleszenz; Kindheit; Pubertät; Kind; Kleinkind; Schüler; Sprechfertigkeit; Gehirn; Hirnforschung; Sprachentwicklung; Spracherwerb; Sprachfertigkeit; Lesenlernen; Neurophysiologie; Entwicklung
AbstractThis state-of-the-art volume examines the relationships between brain development and behavior in typically developing children. The contributors are leading authorities who integrate theories and methods from multiple disciplines, emphasizing what research reveals about ways to support all children's learning and healthy development. Part I reviews the methodological and theoretical foundations of the new science of mind, brain, and education. Parts II and III present innovative cross-sectional and longitudinal studies that shed light on brain-behavior connections from infancy through the school years and adolescence. Chapters explore the complex interplay of neurobiological and environmental influences in the development of memory, language, reading, inhibitory control, and other core aspects of cognitive, emotional, and social functioning. A hallmark of the volume is its integration of multiple sources of information and levels of analysis, using tools ranging from child interviews and standardized tests to structural and functional neuroimaging. Throughout, the authors highlight the potential implications of their work for understanding children's diverse educational needs and providing optimal learning experiences. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: