Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHogan, Thomas P.
TitelEducational assessment.
A practical introduction.
QuelleLondon u.a.: Wiley (2007), XVIII, 428 S.Verfügbarkeit 
ReiheWiley Jossey-Bass education
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 412-420
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-471-47248-4; 978-0-471-47248-3
SchlagwörterReliabilität; Testkonstruktion; Validität; Einstellung (Psy); Kreativität; Intelligenztest; Itemanalyse; Multiple-Choice-Verfahren; Persönlichkeitstest; Test; Testauswertung; Testdurchführung; Testmethodik; Planung; Schule; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulnote; Schülerleistung; Interesse; Lernziel; Lehrbuch; Aufsatz; Rechtsgrundlage; Statistik; Bericht; Bewertung; Interpretation; Leistungsmessung; Portfolio; Praxisbezug; Standard
AbstractThis book provides an introduction to the major concepts and issues in the field of educational assessment. It divides conceptually into four areas: "First, Chapters 2-5 cover the basic concepts applicable to all types of assessment: statistical concepts (Chapter 2), reliability (Chapter 3), validity (Chapter 4), and interpretive frameworks (Chapter 6). Second, Chapters 6-10 feature the preparation of teacher-made tests. Topics include planning for assessment (Chapter 6), selected response items (Chapter 7), and the broad array of constructed-response items, including essays, performances and portfolios (Chapter 8). Chapter 9 deals with assessment of attitudes, interests, and creativity, and the use of non-test indicators. Chapter 10 addresses the administration and analysis of classroom tests, with a special section on cheating. Third, Chapters 11-12 cover standardized tests, with the first of these devoted to achievement tests and the second devoted to other types of standardized tests that are typically encountered in schools. ... Fourth, Chapters 13-15 cover what the author refers to as "special applications". ... The specific topics are grading (Chapter 13), legal issues (Chapter 14), and evaluating one's own teaching (Chapter 15). (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: