Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerumal, Juliet
TitelIdentity, diversity and teaching for social justice.
Gefälligkeitsübersetzung: Identität, Vielfalt und das Lehren sozialer Gerechtigkeit.
QuelleBern: P. Lang (2007), 392 S.Verfügbarkeit 
ReiheEuropäische Hochschulschriften. Reihe 11, Pädagogik. 934
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN0531-7398
ISBN978-3-03910-872-5
SchlagwörterPädagogik; Autorität; Identität; Identitätsbildung; Feminismus; Frau; Lehrer; Schüler; Geschlecht; Sprache; Mehrsprachigkeit; Englisch; Macht; Soziale Gerechtigkeit; Konzept; Konzeption; Symbol; Student
Abstract"In recent times, educational reformers have proposed ways of using education to reduce inequality, overcome discriminatory values and attitudes, and alleviate social problems. An increasing number of language theorists and practitioners contends that in order to reduce inequality it is essential to address the personal, cultural, and political implications of language teaching. Awareness of these factors activate the need to gain deeper insight into the personal and professional nuances of teachers' lives. The gap between sociolinguistic theory and educational practice points to the fact that linguists and educationists themselves carry the prejudices of particular social, ideological, cultural and geographical backgrounds. Who teaches what to whom, why and how affects curricular decisions which can thus become fraught with political allegiances; in this way the non-neutrality of language pedagogy is confirmed. Drawing from a suite of data sources the book explores the following questions: Do teachers' autobiographical experiences shape their professional identities? Does subscription to counter-hegemonic ideologies impact teachers' personal and professional positional and authority? What contributions can Feminist theorising make to language teaching in socially diverse classrooms? Through an exploration of these questions, the book gestures towards an imperative to re-think educative and pedagogic relationships and the politics of difference and dialogue in demographically diverse classrooms that subscribe to social redress agendas." (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: