Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGould, Eric D.; Kaplan, Todd
TitelLearning unethical practices from a co-worker.
The peer effect of Jose Canseco.
QuelleLondon: Centre for Economic Policy Research (2007), 19, [10] S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper series / Centre for Economic Policy Research. 6550. Labour economics
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterSoziale Beziehung; Leistungsmotivation; Lernen; Ethik; Kriminalität; Sport; Arbeitsproduktivität; Arbeitspapier; USA
AbstractThis paper examines the issue of whether workers learn productive skills from their co-workers, even if those skills are unethical. Specifically, we estimate whether Jose Canseco, one of the best baseball players in last few decades, affected the performance of his teammates. In his autobiography, Canseco claims that he improved the productivity of his teammates by introducing them to steroids. Using panel data on baseball players, we show that a player's performance increases significantly after they played with Jose Canseco. After checking 30 comparable players from the same era, we find that no other baseball player produced a similar effect. Clearly, Jose Canseco had an unusual influence on the productivity of his peers. These results are consistent with Canseco's controversial claims, and suggest that workers not only learn productive skills from their co-workers, but sometimes those skills may derive from unethical practices. These findings may be relevant to many workplaces where competitive pressures create incentives to adopt unethical means to boost productivity and profits. (Orig.).
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: