Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenVincent-Lancrin, Stéphan (Mitarb.)
InstitutionOECD
TitelCross-border tertiary education.
A way towards capacity development.
QuelleParis: OECD (2007), 199 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCERI collection
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-9-264-03363-4
DOI10.1787/9789264038493-en
SchlagwörterBildungsmarkt; Akkreditierung; Auslandsbeziehungen; Entwicklungsland; Internationale Zusammenarbeit; Internationalisierung; Hochschulbildung; Tertiärbereich; Auslandsstudium; GATS (General Agreement on Trade in Services); Qualität; Qualitätssicherung; Afrika; Australien; Bangladesch; Brasilien; Europa; Indonesien; Lateinamerika; Malaysia; Mexiko; Mosambik; Nepal; OECD-Staaten; Sri Lanka; Südafrika (Staat); Tunesien; USA; Ungarn; Vietnam
AbstractThe mobility of students, professors, knowledge and even values has been part of higher education for centuries, but it has recently grown at an unprecedented pace. This presents many new opportunities among which are increased access to higher education, strategic alliances between countries and regions, as well as the expansion of human resource and institutional capacity. Parallel to these opportunities are an equal number of challenges: a potential increase in low quality or rogue providers, a lack of recognition of foreign qualifications by domestic employers or education institutions, along with elitism and the tensions it creates. This book casts light on these opportunities and challenges, especially for developing countries willing to leverage cross-border higher education as a tool for development. This book discusses the concept of capacity-building through cross-border education, emphasising the critical role of quality assurance and trade negotiations. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: