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Autor/inn/enConstant, Amelie; Zimmermann, Klaus F.
InstitutionDeutsches Institut für Wirtschaftsforschung
TitelMeasuring ethnic identity and its impact on economic behavior.
Gefälligkeitsübersetzung: Messung der ethnischen Identität und deren Einfluss auf das ökonomische Verhalten.
QuelleBerlin (2007), 26 S.; 217 KB
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ReiheSOEPpapers on multidisciplinary panel data research at DIW Berlin. 47/2007
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterSozioökonomisches Panel; Kulturelle Identität; Selbsteinschätzung; Soziale Beziehung; Soziale Integration; Sprache; Marginalisierung; Messung; Assimilation (Soz); Nationalbewusstsein; Segregation; Wirtschaftslage; Einkommenshöhe; Ökonomisches Verhalten; Berufliche Integration; Erwerbsverhalten; Arbeitspapier; Auswirkung; Regionale Herkunft; Ethnische Gruppe; Ausländer
Abstract"The paper advocates for a new measure of the ethnic identity of migrants, models its determinants and explores its explanatory power for various types of their economic performance. The ethnosizer, a measure of the intensity of a person's ethnic identity, is constructed from information on the following elements: language, culture, societal interaction, history of migration, and ethnic self-identification. A two-dimensional concept of the ethnosizer classifies migrants into four states: integration, assimilation, separation and marginalization. The ethnosizer largely depends on pre-migration characteristics. Empirical evidence studying economic behavior like work participation, earnings and housing decisions demonstrates the significant relevance of ethnic identity for economic outcomes." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Sekundäranalyse; Theoriebildung; Grundlagenforschung. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2008/2
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