Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Drollinger-Vetter, Barbara; Lipowsky, Frank; Pauli, Christine; Reusser, Kurt
TitelStructure as a quality feature in mathematics instruction.
Cognitive and motivational effects of a structured organisation of the learning environment vs. a structured presentation of learning content.
QuelleAus: Prenzel, Manfred (Hrsg.): Studies on the educational quality of schools. The final report on the DFG Priority Programme. Münster u.a.: Waxmann (2007) S. 101-120Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8309-1863-9
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Emotion; Kognitiver Prozess; Deutschland; Mathematikunterricht; Motivation; Qualität; Schüler; Schweiz; Struktur; Unterricht; Video; Analyse; Kognitiver Prozess; Schüler; Schülerleistung; Motivation; Video; Unterricht; Mathematikunterricht; Analyse; Qualität; Struktur; Deutschland; Schweiz
AbstractThe contribution ... is concerned with a video study that extended the design of other international comparative studies. In co-operation with a Swiss project funded by the Swiss National Science Foundation, it aimed at analysing domain-specific teaching and learning processes in mathematics. Besides using questionnaires for assessing the students' self-reported cognitive activity and motivation, mathematics lessons that dealt with the "Pythagoras Theorem" were videotaped. One focus of the project was to investigate how specific features of the learning environment are connected to the students' motivation and learning outcomes. The results showed that clear, systematic structuring is one of the essential components of good instruction and that this factor has an impact on both the motivation of students and their cognitive achievement. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: