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Sonst. PersonenHörner, Wolfgang (Hrsg.); u.a.
TitelThe education systems of Europe.
QuelleDordrecht: Springer (2007), VIII, 879 S.
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Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-402-04868-8
DOI10.1007/1-4020-4874-2
SchlagwörterBildung; Öffentliche Erziehung; Familie; Albanien; Andorra; Belgien; Bildung; Bildungsrecht; Bildungsreform; Bulgarien; Dänemark; Deutschland; England; Estland; Europa; Familie; Finanzierung; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Georgien; Innovation; Irland; Island; Italien; Kosovo; Lehrer; Liechtenstein; Luxemburg; Malta; Monaco; Montenegro; Nachschlagewerk; Niederlande; Norwegen; Österreich; Organisation; Polen; Portugal; Rumänien; San Marino; Schule; Schweiz; Serbien; Slowakei; Slowenien; Sonderschule; Spanien; Struktur; Türkei; Ukraine; Unterricht; Vorschulerziehung; Aserbaidschan; Berufsbildung; Curriculumentwicklung; Hochschule; Kroatien; Lettland; Litauen; Russland; Schweden; Ungarn; Unterrichtsmethode; Belarus; Zypern; Armenien; Bosnien-Herzegowina; Bildungsreform; Internationaler Vergleich; Öffentliche Erziehung; Demokratisierung; Privatschule; Unterrichtsorganisation; Förderung; Handbuch; Hochschulbildung; Tertiärbereich; Qualitätsmanagement; Interkulturelles Lernen; Bildungsrecht; Förderung; Vorschulerziehung; Schule; Schulsystem; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Primarbereich; Sekundarbereich; Privatschule; Lehrer; Lehrerausbildung; Interkulturelle Bildung; Interkulturelles Lernen; Curriculumentwicklung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsorganisation; Unterricht; Geschichte (Histor); Demokratisierung; Europäische Erziehung; Sozialer Status; Soziokulturelle Bedingung; Finanzierung; Qualitätsmanagement; Berufsbildung; Hochschulbildung; Tertiärbereich; Hochschule; Sonderschule; Internationaler Vergleich; Handbuch; Innovation; Nachschlagewerk; Organisation; Struktur; Albanien; Andorra; Armenien; Aserbaidschan; Belarus; Belgien; Bosnien-Herzegowina; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; England; Estland; Europa; Finnland; Frankreich; Färöer Inseln; Georgien; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Kosovo; Kroatien; Lettland; Liechtenstein; Litauen; Luxemburg; Malta; Moldau (Republik); Monaco; Montenegro; Niederlande; Nordmazedonien; Norwegen; Polen; Portugal; Rumänien; Russland; San Marino; Schweden; Schweiz; Serbien; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Türkei; Ukraine; Ungarn; Zypern; Österreich
AbstractThis book is the first to present an analytical description of the education systems of all European countries, following common guidelines. These conceptual guidelines consider various criteria concerning presumptions as to the quality of a good education system. One of the book's central aims is to explore the paradoxical character of education, i.e. the relationship between universal values and the search for a national identity. It looks at the dynamics of the developments in the 'new' Eastern European countries compared to those of 'older' Western European countries. It then goes on to discover a common pattern of European education and compares it to that of education systems outside Europe, making it relevant reading to educators around the world. The handbook provides many suggestions for further study. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/2
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