Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKuo, I-Chun (Vicky)
TitelAddressing the issue of teaching English as a lingua franca.
QuelleIn: ELT journal, 60 (2006) 3, S. 213-221
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterEnglisch; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Sprachkompetenz; Lingua franca; Native Speaker; Sprachkompetenz; Varietät; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Englischunterricht
AbstractThe status of English as a lingua franca (ELF) has become an increasingly popular discourse in Applied Linguistics and current ELT. It has been suggested that native speakers and their Englishes have become relatively unimportant in international communication and that research interests should now fall on non-native speakers and their use of English. In the article, the author examines the conceptual and operational framework underpinning the case for a description of English as a lingua franca and addresses issues and problems that need to be taken into account if such a description is to be implemented in second language pedagogy. She argues that a native-speaker model could serve as a complete and convenient starting point and it is up to the TESOL professionals and the learners in each context to decide to what extent they want to approximate to that model. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: