Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYun, Jennifer; Cervantes, Marely
TitelDefining Words: What Can Teachers and Students Do?
QuelleIn: The internet TESL journal, 12 (2006) 1
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEmpirische Forschung; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Definition; Empirische Forschung; Lernmethode; Methodik; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Definition
AbstractThe process of learning a new word can be a long one. Between encountering a word for the first time and being able to use the word in speaking and writing, students must acquire many different kinds of knowledge about the word. The first step, however, is to look for a definition. How do teachers and students define words? What are common mistakes that are made when defining words, and how can teachers and students define words effectively? In order to investigate these questions, the authors conducted a survey on dictionary use for intermediate and advanced learners in academic university programs. They also interviewed teachers and observed various classes at the postsecondary level focusing on vocabulary and word learning strategies. They first noted some of the most common difficulties that teachers and students encountered when defining words. From their findings, they compiled points of practical advice to inform teachers and students of how to approach defining words. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The internet TESL journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: