Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlptekin, Cem
TitelCultural familiarity in inferential and literal comprehension in L2 reading.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 34 (2006) 4, S. 494-508Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterKultur; Empirische Forschung; Gesellschaft; Effizienz; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Gesellschaft; Kurzgeschichte; Lesen; Türkei; Hochschule; Kultur; Leseverstehen; Empirische Forschung; Inferenz; Kurzgeschichte; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Lesen; Leseverstehen; Hochschule; Effizienz; Türkei
AbstractThe reported study explores the role of culturally familiar background knowledge in inferential and literal comprehension in L2 reading. Ninety-eight Turkish EFL (English as a Foreign Language) university students were divided into two groups of equivalent English proficiency. They read either the original of an American short story or a 'nativized' version, textually and contextually modified to reflect the learner's own culture. They then answered multiple-choice comprehension questions aimed at checking inferential and literal comprehension independently across the two versions of the story. The results demonstrate that the nativization of a short story from the target language culture facilitates L2 readers inferential comprehension significantly, yet does not affect their literal understanding. As such, the results point to a non-interface between inferential comprehension and literal understanding, contrary to the commonly held assumption that an interface exists. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: