Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNakatani, Yasuo
TitelDeveloping an Oral Communication Strategy Inventory.
QuelleIn: The modern language journal, 90 (2006) 2, S. 151-168Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fragebogen; Statistische Auswertung; Ausdrucksfähigkeit; Einstellung (Psy); Kommunikationsstörung; Test; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Interaktion; Japan; Kommunikationsstörung; Kommunikative Kompetenz; Test; Hochschule; Sprechen; Fragebogen; Mündlicher Ausdruck; Ausdrucksfähigkeit; Empirische Forschung; Interaktion; Lernmethode; Kommunikative Kompetenz; Mündlicher Ausdruck; Sprechen; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Hörverständnis; Englischunterricht; Hochschule; Japan
AbstractThe study focuses on how valid information about learner perception of strategy use during communicative tasks can be gathered systematically from English as a foreign language (EFL) learners. First, the study attempted to develop a questionnaire for statistical analysis, named the Oral Communication Strategy Inventory (OCSI). The research project consisted of 3 stages: an open-ended questionnaire to identify learners' general perceptions of strategies for oral interaction (N = 80); a pilot factor analysis for selecting test items (N = 400); and a final factor analysis to obtain a stable self-reported instrument (N = 400). The resulting OCSI includes 8 categories of strategies for coping with speaking problems and 7 categories for coping with listening problems during communication. The applicability of the survey instrument was subsequently examined in a simulated communicative test for EFL students (N = 62). To validate the use of the instrument, participant reports on the Strategy Inventory for Language Learning (SILL) were compared with the result of the OCSI. When combined with the oral test scores, it was revealed that students with high oral proficiency tended to use specific strategies, such as social affective strategies, fluency-oriented strategies, and negotiation of meaning. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: