Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrofimovich, Pavel; Baker, Wendy
TitelLearning Second Language Suprasegmentals: Effect of L2 Experience on Prosody and Fluency Characteristics of L2 Speech.
QuelleIn: Studies in second language acquisition, 28 (2006) 1, S. 1-30Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 2; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-2631
SchlagwörterEmpirische Forschung; Ausdrucksfähigkeit; Effizienz; Englisch; Englischunterricht; Erwachsener; Fremdsprachenunterricht; Prosodie; USA; Koreanisch; Mündlicher Ausdruck; Ausdrucksfähigkeit; Aussagesatz; Empirische Forschung; Aussagesatz; Mündlicher Ausdruck; Native Speaker; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Fremdsprachlicher Akzent; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englisch; Englischunterricht; Koreanisch; Prosodie; Effizienz; Erwachsener; USA
AbstractThe reported study examines effects of short, medium, and extended second language (L2) experience (3 months, 3 years, and 10 years of United States residence, respectively) on the production of five suprasegmentals (stress timing, peak alignment, speech rate, pause frequency, and pause duration) in six English declarative sentences by 30 adult Korean learners of English and 10 adult native English speakers. Acoustic analyses and listener judgments were used to determine how accurately the suprasegmentals were produced and to what extent they contributed to foreign accent. Results revealed that amount of experience influenced the production of one suprasegmental (stress timing), whereas adult learners' age at the time of first extensive exposure to the L2 (indexed as age of arrival in the United States) influenced the production of others (speech rate, pause frequency, pause duration). Moreover, it was found that suprasegmentals contributed to foreign accent at all levels of experience and that some suprasegmentals (pause duration, speech rate) were more likely to do so than others (stress timing, peak alignment). Overall, results revealed similarities between L2 segmental and suprasegmental learning. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in second language acquisition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: