Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGaland, Benoît; Philipot, Pierre; Frenay, Marianne
TitelLes buts sociaux de l'élève: leurs causes et leurs conséquences à l'école.
Paralleltitel: Goal structures, student-teacher relationships and students' adaptation to school: a multilevel analysis.
QuelleIn: Revue française de pédagogie, 2 (2006) 155, S. 57-72Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0056-7807; 0556-7807
SchlagwörterForschung; Anpassung; Gewalt; Verhalten; Europa; Forschung; Gewalt; Theorie; Verhalten; Lernmotivation; Analyse; Anpassung; Schulklasse; Schulgelände; Schulgelände; Schulklasse; Schulkultur; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler-Schüler-Beziehung; Lernmotivation; Analyse; Einflussfaktor; Theorie; Europa
AbstractThis article tries to identify the elements that can influence students' motivation and more generally their adaptation to school. Research work that had been looked through showed that the way the students see the goal structures and the quality of student-teacher relationships is an important element in their involvement in school. The article presents a series of multilevel tests. They aim at gauging whether those perceptions from the students can be linked to different teaching practices or if they reflect only personal interpretations and / or composition effects. The only composition effects observed several times are the gender and grade of the students. Confirming past results, the tests show that master-centred structures have positive effects on the students' motivation. But those tests show moreover that performance-centred structures increase the risks of victimisation. Finally. Those tests indicate that high-quality student-teacher relationships have a pacifying effect on students' aggressiveness. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: