Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Preckel, Franzis; Holling, Heinz |
---|---|
Titel | Die Rolle von Intelligenz und Begabung für Handlungskompetenz am Beispiel beruflicher Hochbegabung. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 59 (2006) 2, S. 167-178Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Kompetenz; Begriff; Handlungskompetenz; Hochbegabung; Intelligenz (Psy); Leistungsfähigkeit; Begabung; Beruf; Schlüsselqualifikation |
Abstract | In this paper the role of intellectual abilities in the context of professional competences and vocational giftedness is discussed. Following a general introduction into the giftedness construct, the correlation between intellectual ability and extraordinary achievement is described. Next, a clarification of the term "competence" is given and the authors focus on the role of intellectual ability for professional competence or vocational giftedness. Within this focus, it becomes clear that professional competences can only be defined with respect to the respective job specifications. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2007/2 |