Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPierce, Robyn; Stacey, Kaye C.
TitelEnhancing the image of mathematics by association with simple pleasures from real world contexts.
QuelleIn: Zentralblatt für Didaktik der Mathematik. Berichtsteil, 38 (2006) 3, S. 214-225
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-4103; 1615-679X
DOI10.1007/BF02652806
SchlagwörterMeinung; Schüler; Unterricht; Angewandte Mathematik; Mathematikunterricht; Anwendungsorientierung
AbstractThose who market people or products choose their images very carefully. They create positive associations in the public's mind by photographing their clients with sporting heroes or national icons. In this paper we present a variety of evidence to show that a major and overlooked reason for teachers' use and choice of real world problems is to take advantage of this 'halo effect' to improve students' attitude towards learning mathematics. Analysis of interviews, reports, and results of a brief survey from teachers of middle secondary school classes indicate that they place a very high priority on positive attitudes and hence both choose and enhance real world problems to promote students' affective engagement through simple pleasures. Pleasant sensory stimuli, generally non-cognitive and peripheral to the situation to be modelled, are used to promote a positive view of mathematics. This is a good strategy for creating enjoyable and memorable lessons, but there is a danger that it may override more substantive learning goals. (orig.).
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2007/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zentralblatt für Didaktik der Mathematik. Berichtsteil" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: