Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPickering, Susan J. (Hrsg.)
TitelWorking memory and education.
QuelleAmsterdam u.a.: Academic Pr. (2006), XXII, 315 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducational psychology series
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN0-12-554465-0; 978-0-12-554465-8
SchlagwörterArbeitsgedächtnis; Aufmerksamkeit; Entwicklungsstörung; Gedächtnis; Kognitive Entwicklung; Kognitiver Prozess; Pädagogische Psychologie; Testmethodik; Testverfahren; Förderung; Kind; Schule; Schülerleistung; Lernbehinderung; Unterrichtsgestaltung; Unterricht; Leseschwäche; Lesekompetenz; Lesenlernen; Leseverstehen; Mathematische Kompetenz; Gehörlosigkeit; Leistungsmessung; Informationsverarbeitung
AbstractPsychologists have been trying to understand the factors that underpin children's success and failure in different educational domains for many years. One psychological function that has been found to play an important role in educational achievement is working memory, the processes involved in the temporary maintenance and manipulation of information. This book provides the reader with an up-to-date review of the research that has identified how working memory relates to academic attainment in reading, reading comprehension, and arithmetic. It also looks at how children with difficulties relating to hearing impairment and attention deficits differ in terms of their working memory. Other chapters focus on how working memory is called upon in classroom settings, how working memory can be assessed, and approaches to remediation. The opening chapter of the book provides an account of working memory from the architect of the model that has dominated psychological theory for over two decades. This book is a valuable resource for psychologists, educationalists, and anyone seeking to understand more about the cognitive basis of educational achievement in children. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/5
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: