Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAugust, Diane (Hrsg.)
InstitutionNational Literacy Panel on Language-Minority Children and Youth
TitelDeveloping literacy in second-language learners.
Report of the National Literacy Panel on Language-Minority Children and Youth.
QuelleMahwah, NJ u.a.: Erlbaum (2006), XVI, 669 S.Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen; CD-ROM 1
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8058-6076-2; 0-8058-6077-0
SchlagwörterBildung; Qualitative Forschung; Vergleich; Einstellung (Psy); Gedächtnis; Kind; Lehrer; Schülerbeurteilung; Lernen; Sprechfertigkeit; Lehren; Unterricht; Gesprochene Sprache; Sprachfertigkeit; Sprachunterricht; Unterrichtssprache; Zweitsprache; Lesenlernen; Schreiben; Muttersprache; Soziokulturelle Bedingung; Professionalisierung; Zweitsprachenerwerb; Sonderschule; Effektivität; Einflussfaktor; Qualität; Ethnische Minderheit; USA
AbstractThis volume reports the findings of the National Literacy Panel on Language-Minority Children and Youth. The formal charge to the panel - a distinguished group of expert researchers in reading, language, bilingualism, research methods, and education - was to identify, assess, and synthesize research on the education of language-minority children and youth with respect to their attainment of literacy. ... The authors review the state of knowledge on the development of literacy in language-minority children and youth, organized around five specific themes: 1. Development of literacy in second-language learners; 2. Cross-linguistic relationships in second-language learners; 3. Sociocultural contexts and literacy development; 4. Educating language-minority students: Instruction and professional development; and 5. Student assessment. Each part begins with a synthesis chapter that spells out the research questions for the chapters in that part, provides background information, describes the methodology used, summarizes the empirical findings reported, addresses methodological issues, and makes recommendations for future research. The following chapters provide more detail on the individual studies reviewed for specific research questions. The volume includes two opening chapters, "Introduction and Methodology" and "Demographic Overview"; a closing chapter that summarizes the report, identifies cross-cutting themes, and makes recommendations for future research. A CD-ROM provides a searchable database of research references. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: