Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMasson, Jean-Raymond
InstitutionEuropean Training Foundation
TitelFinancing vocational education and training in the EU new member states and candidate countries.
Recent trends and challenges. [Stand:] June 2005.
QuelleLuxembourg: Office for Official Publications of the European Communities (2006), 73 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-9157-455-4
SchlagwörterBildungspolitik; Beitrittsland; EU-Vertrag; Bildungsinvestition; Finanzierung; Investition; Berufsausbildung; Berufsbildung; Beruf; Berufliche Erstausbildung; Statistik; Fortbildung; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Europäische Union; Pole; Bulgarien; Estland; Lettland; Litauen; Rumänien; Slowakei; Slowenien; Tschechische Republik; Türkei; Ungarn; Zypern
AbstractThe main purpose of this document is to give a synthesis of the national reports on the financing of vocational education and training (VET) prepared by the National Observatories for the European Training Foundation (ETF) in 2002/03. These reports were done in seven of the EU new Member States (NMS) - Estonia, Latvia, Lithuania, Poland, Slovakia, Slovenia and Cyprus - and in the four candidate countries (CC), Bulgaria, Romania, Turkey and Croatia. In order to provide a more comprehensive and up-to-date overview, and in the light of the Maastricht Communiqué, which insists on the need to invest in VET, particularly with the aim of `focusing on the image and attractiveness of the vocational route, in order to increase participation in VET', it was decided to enrich the analysis with more recent work and the results of studies on investment in education and training and their impact on the systems. Accordingly, this document makes use of the most recent data and indicators produced by Eurostat and the OECD on education and training. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: