Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDale, Roger
TitelPolicy relationships between supranational and national scales.
Imposition/resistance or parallel universes?
QuelleAus: Kallo, Johanna (Hrsg.): Supranational regimes and national education policies. Encountering challenge. Turku: Finnish Educational Research Association (2006) S. 27-49Verfügbarkeit 
ReiheKasvatusalan tutkimuksia. 24
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISSN1458-1094
ISBN952-5401-23-5
SchlagwörterErziehungsziel; Methode; Vergleich; Wissensgesellschaft; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Steuerung; Nationalstaat; Neoliberalismus; Staat; Globalisierung; Marktorientierung; Einflussfaktor; Koordination; Internationale Organisation; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Europäische Union
AbstractIn this article the author "deepens the analysis on the relationships between the global and national actors in education. He emphasises the need for going beyond the 'old' conceptions of the nation-state in order to better understand the nature of the current supranational-national relationships in the area of education policy. In his article, [the author] theorises the supranational-national relationships in the field of education policy more explicitly through the functional and scalar division of the labour of educational governance. Special attention is paid to the processes and outcomes of the construction of a European education space and particularly to the role of the Open Method of Coordination in this process. According to [the author] ambitions and processes are unique and differ very clearly from those of the OECD. Both organisations aim to be agenda setters, but their interpretations of that role are different. The basis for EU education policy lies in the construction of consensual best practises, whereas the OECD has to rely on and seeks to encourage and promote the borrowing and modification of its visions and scenarios, or mutual emulation. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: