Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropäische Kommission
TitelProgress towards the Lisbon objectives in education and training.
Report 2006. Staff working document of the Commission.
QuelleBrussels: European Comm. (2006), 237 S.Verfügbarkeit 
ReiheSEC. 2006,639; Education and Culture
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-79-02411-6
SchlagwörterAllgemeinbildung; Erziehungsziel; Wissensgesellschaft; Bildungsbeteiligung; Leistungssteigerung; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Schule; Lehrer; Lehrerausbildung; Bildungsabschluss; Bildungsprogramm; Sprachkompetenz; Fremdsprache; Naturwissenschaften; Mobilität; Benchmarking; Bildungsinvestition; Investition; Berufsausbildung; Berufsbildung; Bildungsindikator; Tertiärbereich; Statistik; Lebenslanges Lernen; Abbruch; Effizienz; Qualität; Rekrutierung; Zugang; Europäische Union; Absolvent; Informationstechnologie
AbstractThe 2006 report is divided in two distinctive parts. This Commission Staff Working Paper analyses progress achieved towards the Lisbon objectives in education and training. A second report "Detailed analysis of progress towards the Lisbon Objectives in Education and Training" which is more detailed in terms of its statistical analysis and use of research results. This second report has been prepared in close co-operation with the Standing Group for Indicators and Benchmarks (SGIB) and endorsed by it. The report is structured around the three Strategic Objectives of the Lisbon process in the field of education and training concerning quality and effectiveness of education and training systems; access to education and training; and the opening up of systems to the wider world. Special focus has been put on the analysis of the second strategic objective in terms of lifelong learning and the phenomenon of early school leaving. The in-depth analysis should make it possible not only to compare performance and growth of countries and eventually to identify best performance, but also to better identify the background variables explaining performance and growth. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: