Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRoberts-Schweitzer, Eluned (Hrsg.); u.a.
TitelPromoting social cohesion through education.
Case studies and tools for using textbooks and curricula.
QuelleWashington, DC: World Bank (2006), VIII, 154 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheWBI learning resources series
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-0-8213-6465-9; 978-0-8213-6466-6
DOI10.1596/978-0-8213-6465-9
SchlagwörterDemokratische Bildung; Ideologiekritik; Pädagogischer Prozess; Evaluation; Fallstudie; Gewalt; Vorurteil; Soziale Herkunft; Gleichberechtigung; Afrika; Apartheid; Bildungspolitik; Curriculum; Diskriminierung; Gewalt; Gleichberechtigung; Nordamerika; Schulbuch; Sozialpolitik; Vorurteil; Alphabetisierung; Evaluation; USA; Bildungspolitik; Soziale Herkunft; Fallstudie; Ideologiekritik; Kohäsion; Modellversuch; Förderungspolitik; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Curriculum; Schulbuch; Unterrichtsmedien; Modellversuch; Kohäsion; Apartheid; Diskriminierung; Sozialpolitik; Alphabetisierung; Weltbank; Nichtregierungsorganisation; Weltbank; Sinti und Roma; Afrika; Nordamerika; Südafrika (Staat); USA
AbstractThis book is part of the World Bank's effort to understand the positive role education can play in fostering respect for diversity and to redress the potentially negative role education can play in sustaining the social divisions and prejudices that help perpetuate generations of inequity and protracted conflict. ... This volume contains 11 chapters. Most originated as papers presented at a World Bank workshop on "Curricula, Textbooks, and Pedagogical Practices and the Promotion of Peace and Respect for Diversity", held in Washington in March 2003. The purpose of the workshop was to explore how textbooks and learning materials, teacher training, and processes of curriculum development can contribute to peace and respect for diversity. The volume pulls together these contributions, together with other materials prepared for the CEERD [Civic Engagement, Empowerment, and Respect for Diversity] program on Education and Respect for Diversity, as tools for practitioners in education to use when considering how they might change their education systems to improve social cohesion. ... This volume has three foci: the rationale for considering how aspects of education can affect social cohesion, case studies that review particular country experiences with curricula and textbooks, practical guidelines and applications to help countries improve areas of education. The three chapters that make up Part I of the book establish the importance of the topic of educating for social cohesion, describing not only the social and economic stakes but also the power of the mechanisms at play. Together they provide a loose framework to help countries analyze education and social cohesion issues. ... Part II of the volume consists of four case studies of countries or technical issues. ... Part III presents some applications learned from situations such as those described in Part II, as well as some tools for diagnosis and improvement. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/5
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: