Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHo, Debbie G.
TitelClassroom talk.
Exploring the sociocultural structure of formal ESL learning.
QuelleBern u.a.: Lang (2006), 254 S.Verfügbarkeit 
ReiheLinguistic insights. Studies in language and communication. 27
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1424-8689
ISBN3-03-910761-5
SchlagwörterEthnomethodologie; Fallstudie; Wahrnehmung; Schule; Unterrichtsgespräch; Unterrichtsforschung; Grammatikunterricht; Sprache; Sprachforschung; Sprachgebrauch; Unterrichtssprache; Fremdsprachenunterricht; Englisch als Zweitsprache; Norm; Soziokulturelle Bedingung; Struktur; Brunei Darussalam
AbstractThis study explores the field of ESL (English as a Second Language) classroom learning within a formal learning institution. Influenced by the sociocultural theory in SLA (Second Language Acquisition), the book sheds light on the question that has been boggling the minds of language practitioners and researchers: Why is ESL classroom talk the way it is? Based on a case study of a school in an ESL community, it argues persuasively that classroom talk may be linked in important ways to an operative sociocultural structure of ESL pedagogy over and above the classroom at the institutional level. The book examines issues which have here-to-fore been avoided by writers and researchers in current SLA writings and classroom studies. It confronts complex and complicated contextual and research methodological issues to make visible what has up to now been that exclusive "structure" behind the oral practices in language classrooms. Research methods are drawn from language education and several disciplines within linguistics and the social siences. Emerging from a multidisciplinary methodological framework are a number of surprising revelations about the meaning and functions of ESL class-room talk. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: