Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inErduran, Sibel
TitelArgumentation in Initial Teacher Training. Empowering Prospective Chemistry Teachers with Evidence and Justification.
QuelleAus: Eilks, Ingo (Hrsg.); u.a.: Towards research-based science teacher education. Aachen: Shaker (2006) S. 41-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-8322-5462-5; 978-3-8322-5462-9
SchlagwörterBildungsforschung; Schule; Lehrerbildung; Fachdidaktik; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Europa
AbstractThe paper presents a rationale for promoting argumentation in secondary science teacher education. Broadly speaking argumentation involves the justification of knowledge claims with evidence. The paper reviews relevant literature on the role of argumentation in science teaching and learning, and subsequently presents some school-based research projects investigating how argumentation can be promoted in the professional development of chemistry teachers. One project concentrates on research with in-service teachers in the United Kingdom, a project that formed the basis of subsequent projects with pre-service teachers both in the United Kingdom and Turkey. Results from training of pre-service chemistry teachers in London and Istanbul schools are reported. Implications include the need to establish the progression of expertise in the teaching of argumentation as well as the impact of argumentation teaching skills on other pedagogical skills.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2007/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: