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Autor/inn/enFitzenberger, Bernd; Osikominu, Aderonke; Völter, Robert
InstitutionZentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
TitelGet training or wait?
Long-run employment effects of training programs for the unemployed in West Germany.
Gefälligkeitsübersetzung: Weiterbilden oder Warten? Langfristige Beschäftigungseffekte von Trainingsprogrammen für Arbeitslose in Westdeutschaland.
QuelleMannheim (2006), 97 S.; 1743 KB
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ReiheZentrum für Europäische Wirtschaftsforschung. Discussion paper. 06-39
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterStichprobe; Arbeitsloser; Arbeitsmarktpolitik; Erfolgskontrolle; Stichprobe; Umschulung; Berufsbildung; Teilnehmer; Weiterbildung; Übungsfirma; Erfolgskontrolle; Geschichte (Histor); Beschäftigungseffekt; Berufsbildung; Arbeitsloser; Arbeitsmarktpolitik; Beschäftigter; Übungsfirma; Weiterbildung; Umschulung; Teilnehmer; Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung; Arbeitspapier; IAB-Beschäftigtenstichprobe; IAB-Leistungsempfängerhistorik; Trainingsmaßnahme; Wirkungsforschung; Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung; Leistungsempfänger
Abstract"Long-term public sector sponsored training programs often show little or negative short-run employment effects and often it is not possible to assess whether positive long-run effects exist. Based on unique administrative data, this paper estimates the long-run differential employment effects of three different types of training programs in West Germany. We use inflows into unemployment for the years 1986/87 and 1993/94 and apply local linear matching based on the estimated propensity score to estimate the effects of training programs starting during 1 to 2, 3 to 4, and 5 to 8 quarters of unemployment. The results show a negative lock-in effect for the period right after the beginning of the program and significantly positive treatment effects on employment rates in the medium- and long-run. The differential effects of the three programs compared to one another are mainly driven by differences in the length of the lock-in periods." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Längsschnitt; Evaluation; anwendungsorientiert. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1986 bis 1994. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2007/1
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