Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchwippert, Knut; Bos, Wilfried
TitelDie Daten der Vergleichsuntersuchungen und ihre Nutzungsmöglichkeiten für erziehungswissenschaftliche Forschung.
QuelleIn: Tertium comparationis, 11 (2005) 2, S. 121-133Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0947-9732
URNurn:nbn:de:0111-opus-29581
SchlagwörterGeisteswissenschaftliche Pädagogik; Bildungsforschung; Empirische Forschung; Evaluation; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Vergleichsuntersuchung; Rezeption; Schülerleistung; Steuerung; Leistungsmessung; Tradition; PISA (Programme for International Student Assessment); Deutschland
AbstractThe article describes the research tradition in which the findings of large-scale surveys on school achievement are discussed at present. From a contemporary point of view educational science in Germany - strongly influenced by the humanities - missed to participate in international large-scale surveys for two decades. Now educational science in Germany has to catch up with the results of studies like TIMSS, PISA, and PIRLS, which meanwhile have gained pronounced attention among experts, the public and the media. This could be of great profit for the empirical educational research, but on the contrary, the extensive reception of the findings of the PISA study has turned to a drop of bitterness. Several discussants, referring to the TIMSS and PISA results, read the findings carefully, others simply methodically misinterpreted the data. The authors give examples of some of the most popular misinterpretations of the findings of large-scale surveys and present starting points for the German educational science to attend and to further develop the processes of discussion. (The article is based on a conference paper held by the authors and the oral notation was kept for this journal). (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/5
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tertium comparationis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: