Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Karen, David |
---|---|
Titel | No child left behind? Sociology ignored! |
Quelle | In: Sociology of education, 78 (2005) 2, S. 165-169Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0003-1232; 0038-0407 |
Schlagwörter | Forschung; Bildungspolitik; Bildungsrecht; Bundesrecht; Forschung; Gesetzgebung; Kritik; Schüler; Soziologie; USA; Bildungspolitik; Leistungsmessung; Bildungsrecht; Förderungsmaßnahme; Schüler; Schülerleistung; Bundesrecht; Gesetzgebung; Soziologie; Kritik; Leistungsmessung; Benachteiligtes Kind; USA |
Abstract | This article is part of the "Perspective section" [of this issue] featuring "commentaries on the No Child Left Behind Act (NCLB), one of the most controversial pieces of legislation in the history of federal educational policy making. [The author] provides an overview and a critical evaluation: [he] briefly reviews the history of NCLB and lays out its basic provisions. Then he discusses the research on public-engagement opportunities for sociologists that have been provided by the passage, implementation and evaluation of NCLB." (DIPF/Orig./Kr.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2006/1 |