Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStevanovic, Biljana; Mosconi, Nicole
TitelL'École Polytechnique Féminine: une mixité paradoxale.
Paralleltitel: Female Polytechnic School: a paradoxical mixture.
QuelleIn: Revue française de pédagogie, 1 (2005) 150, S. 19-30Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0056-7807; 0556-7807
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Frau; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Europa; Frankreich; Frau; Frauenbildung; Ingenieur; Statistik; Studium; Berufsbild; Hochschulbildung; Polytechnische Bildung; Ingenieurschule; Polytechnische Bildung; Berufsbild; Ingenieur; Hochschulbildung; Studium; Statistik; Ingenieurschule; Frauenbildung; Europa; Frankreich
AbstractThis article explores the evolution of the mixed nature into a Engineering School, The Female Polytechnic School. Founded in 1925 and intended only for women, it was opened to male students in 1994. Since the introduction of this reform, the number of female students has lowered down considerably, as to a 37% only nowadays. To try to understand this drop, [the authors] have chosen to compare women and men currently enrolled in this School under several criteria (motivation and orientation mechanisms towards the School, family influence, scholarship, professional projects). The results showed that women have the very same orientation strategies and professional projects than men. For both of them, it is a matter of, having a Degree that excludes the classic preparatory classes, being allowed to obtain a Generalist Engineer Title, despite of all. If the ladies apply less to the School it is because since about 20 years ago, the number of Female Schools has been multiplied and nowadays they chose to attend to the most in demand ones that their School Level allows them. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: