Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDupriez, Vincent; Dumay, Xavier
TitelL'égalité dans les systèmes scolaires: effet école ou effet société.
Paralleltitel: Equal opportunities at school: analysis of a specific effect of school structure.
QuelleIn: Revue française de pédagogie, 1 (2005) 150, S. 5-18Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0056-7807; 0556-7807
SchlagwörterFallstudie; Vergleichsuntersuchung; Chancengleichheit; Soziale Herkunft; Belgien; Bildungspolitik; Bildungsreform; Chancengleichheit; Dänemark; Deutschland; Europa; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Luxemburg; Niederlande; Norwegen; Österreich; Portugal; Schottland; Schweiz; Spanien; Schweden; Bildungspolitik; Bildungsreform; Integrierte Gesamtschule; Internationaler Vergleich; Soziale Herkunft; Schulerfolg; Fallstudie; Integrierte Gesamtschule; Integrierte Sekundarschule; Schulerfolg; Internationaler Vergleich; Belgien; Deutschland; Dänemark; Europa; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Luxemburg; Niederlande; Norwegen; Portugal; Schottland; Schweden; Schweiz; Spanien; Tschechische Republik; Österreich
AbstractThis study is based on observations tending to show that integrated school systems are characterized by more equal opportunities than differentiated school systems. In other words in integrated school systems pupils' achievements are less dependent on family social background than in other types of schools. Before drawing the conclusion that the curriculum structure has a lot of influence on the opportunities of equality offered by school system. Indeed the most egalitarian countries regarding schools do not share an integrated structure; they are "nested" in countries more egalitarian in other areas too, such as the range of income. To get in perspective the effects due to social environment and the effects due to school structure, the authors offer three analyses based on the compared analysis of international school achievement databases, using equality measurements with samples of 10 and 15 year old students. The results of the three analyses support the hypothesis that school systems have an impact on equal opportunities. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: