Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcClam, Tricia; Woodside, Marianne
TitelUsing case studies.
An international approach.
QuelleIn: International education, 34 (2005) 2, S. 36-45Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0160-5429
SchlagwörterFallstudie; Sozialhilfe; Unterrichtsmethode; Hochschulunterricht; Fallbeispiel; Ehrenamtlicher Helfer; Indien
AbstractCase studies in an instructional strategy have been used in many disciplines. ... Among the benefits of this method of instruction are involving students in learning, developing their critical thinking skills, promoting communication, and engaging in critical analysis. ... Cases with an international focus have additional benefits... [they] support international and diversity initiatives promoted at most universities today. ... This article summarizes a case written by the authors that provides an historical perspective of a non-governmental agency in Mumbai, India. The purpose of the case study is to identify the environmental factors that influence service delivery, expand students' thinking about human service delivery in other countries, and apply agency organizational terms such as mission, funding, and staffing. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: