Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarris, Alma
Sonst. PersonenChambers, Peter (Hrsg.); Williamson, Sue (Mitarb.)
InstitutioniNet International Networking for Educational Transformation; Specialist Schools Trust
TitelCrossing boundaries and breaking barriers.
Distributing leadership in schools.
QuelleLondon: Specialist Schools Trust (2005), 28 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben S. 27-28
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-905150-19-9
SchlagwörterFührung; Kompetenzerwerb; Schule; Schulleiter; Schulleitung; Wissenserwerb; Fallbeispiel; Verteilung; Führungskraft; Großbritannien
AbstractIn this pamphlet [the author] is advocating new models of leadership practice through distributing leadership. She supports Michael Fullan's view that the most "egregious error is to search for the super leader". Schools and school systems are changing: more schools are working together either in hard or soft federations, and a new style of leadership is required. [The author] describes distributed leadership as "collective leadership responsibility rather than top down authority... constructed through shared action and interaction". She subscribes to the Jim Spillane "leader plus" perspective: all stakeholders are engaged in key development and improvement work. The case study of Arden School supports her argument. Distributed leadership does not make headteachers redundant, but gives them the responsibility for engaging others in "the emotional work of building collaborative, trusting relationships". This climate is essential if innovation is to succeed. [The author] argues for headteachers to become "leaders of leaders". (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: