Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWächter, Christine
TitelA gendered look at interdisciplinary engineering education.
Gefälligkeitsübersetzung: Ein feministischer Blick auf die interdisziplinäre Ingenieurausbildung.
QuelleAus: Bammé, Arno (Hrsg.); Getzinger, Günter (Hrsg.); Wieser, Bernhard (Hrsg.): Yearbook 2005 of the Institute for Advanced Studies on Science, Technology and Society. München: Profil-Verl. (2005) S. 469-493Verfügbarkeit 
ReiheTechnik- und Wissenschaftsforschung. 47
BeigabenTabellen 6; Abbildungen 4
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-89109-595-4
SchlagwörterFrau; Programm; Unterrichtsfach; Ingenieurwissenschaft; Technologie; Management; Ausbildung; Ingenieur; Wissenschaft; Hochschule; Organisationskultur; Technik; Europäische Union; Informationsmanagement; Informationstechnologie; Steiermark; Österreich
Abstract"It is widely acknowledged that education institutions and companies that mainly recruit male employees leave out an enormous Pool of gifted women. This is especially relevant for the area of science and engineering. In recent years, various studies have shown that what drives women away from technology are not women's deficits in, for example, abstract thinking but the content and the climate of teaching and working prevalent in technical institutions,-institutions that are still formatively influenced by a culture of 'dominant masculinity'. Universities and other training institutions are therefore called upon to improve their curricula, thus making both the climate and the content of teaching appropriate to attract and satisfy both men and women. A one-year exploratory research project was carried out as an Accompanying Measure for the IHP Programme of the European Union, to put the hypothesis to the test of whether a higher proportion of non-technical subjects in engineering degree courses (at least 25 percent) would make these more attractive for women. This paper will draw an the specific situation in Austria." (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: