Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAstleitner, Hermann; Kriegseisen, Gerhard
TitelPreparing students for their professional life.
QuelleAus: Astleitner, Hermann (Hrsg.): School development. Focusing on emotional factors and general skills. Frankfurt, Main u.a.: Lang (2005) S. 81-90Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN0-8204-7338-3; 3-631-52865-5
SchlagwörterKompetenz; Fragebogenerhebung; Methode; Fähigkeit; Arbeitslehre; Berufsvorbereitung; Berufswahl; Effizienz; Erfolgskontrolle; Experiment; Gymnasium; Hauptschule; Messung; Methode; Österreich; Schüler; Training; Unterricht; Projekt; Kompetenz; Fähigkeit; Wirkung; Schuljahr 07; Hauptschule; Gymnasium; Schüler; Erfolgskontrolle; Experiment; Unterricht; Arbeitslehre; Projekt; Messung; Training; Berufsvorbereitung; Berufswahl; Effizienz; Wirkung; Wirkungsforschung; Österreich
AbstractWithin this study, the effects of different types of pre-vocational trainings were tested on vocational decision skills of 7th grade students. The pre-vocational training was realized in three ways: integrated in daily instruction, as an additional subject, or as project. Testing was based on a quasi-experimental pre-post-test-design. As dependent variables, attitudes towards vocational decisions (self-confidence, engagement, flexibility, and self-regulation), basic skills, and vocational problem-solving knowledge of 191 students were measured. In addition to the effects of the different types of training, also effects of the school, the class, and the education of the teachers were tested. Results suggest weak effects of pre-vocational trainings, especially concerning attitudes. Performance on knowledge tests was the highest when training was based on projects. Also, significant effects of classes and teachers were identified. Finally, practical implications for enhancing the quality of pre-vocational trainings are briefly discussed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: