Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCussó, Roser; D'Amico, Sabrina
TitelVers une comparabilité plus normative des statistiques internationales de l'éducation: de l'éducation de masse aux compétences.
Paralleltitel: Towards more normative comparability of international education statistics: from mass education to life-skills.
QuelleAus: Vinokur, Annie (Hrsg.): Pouvoirs et mesure en éducation. Neuchâtel u.a.: Ed. de l'Inst. d'Ethnologie (2005) S. 21-47Verfügbarkeit 
ReiheCahiers de la recherche sur l'éducation et les savoirs: Hors-série. 1
BeigabenLiteraturangaben
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN2-7351-1080-XX
SchlagwörterKompetenz; Lebenserfahrung; Bildungsreform; Globalisierung; Qualitätsmanagement; Statistik; Internationaler Vergleich; Qualitätssicherung; Welt; Internationale Organisation
AbstractThe comparability of UNESCO's international statistics on education has been questioned since the end of the 1980s, when other international agencies started producing their own educational data. This evolution coincides with the newly strategic role given to education in the context of "globalization", i.e. education and training contribute to help nations improve their economic competitivity in the international market. According to OECD or the World Bank, more emphasis should be placed on the comparability of education outputs than on the measurement of the development of "mass education": indicators should be used not only to compare the characteristics of national education systems but also to compare underlying political decisions. The latter would be evaluated based on performance criteria established by external assessments (student's "life-skills", cost efficiency...) This new kind of comparability, which was justified by the quest for better quality of data, is, in a sense, less robust from a statistical point of view, but more ambitious in terms of objectives and consequences. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: