Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
In recent years, initiatives on the part of several international organisations and research institutions have sought to encourage the idea of citizenship education and research into related issues, as well as teaching in this field. ... [At EU level] social inclusion and active citizenship are important policy objectives central to the Lisbon process. In this context, the education system may be regarded as the most important medium through which to impart and demonstrate the principles of equity, inclusion and cohesion. Therefore, social inclusion and active citizenship feature prominently in the three strategic goals for European education and training systems adopted by the European Council in March 2001, covering quality of, access to and openness of European education to the world. ... As Europe grows bigger and closer, it has become increasingly important to provide young people with an idea of what is meant by responsible citizenship within a democratically based society. So too, therefore, is the need to provide them with the essentials of a positive civic attitude. In the interests of social cohesion in Europe and a common European identity, pupils at school need to be informed specifically about what it means to be a citizen, the kinds of rights and duties that citizenship entails and how to behave like a 'good citizen'. ... The present Eurydice survey, covering 30 countries in the Eurydice Network, analyses how citizenship education is taught at school. ... One of the Dutch Presidency's aims was to initiate a debate with citizens and governments on common European values and on how full European integration and cooperation could be brought about. In this respect, special attention was devoted to the contribution made by education to social cohesion through activities aimed at promoting active citizenship. ... The comparative survey focuses on different national approaches to citizenship education and examines whether a European or international dimension has been officially incorporated into teaching of the subject in schools. The survey shows that an elaborate approach to provision in this area exists in most European countries. However, progress in the training of those who teach citizenship and more effective promotion of active participation by pupils in society at large are arguably two major challenges in the years ahead. ... Information in the survey covers the primary, general lower and upper secondary levels of public-sector education and/or government-dependent provision (i.e. education provided by institutions which receive over 50 % of their finances from the public purse). The reference year is 2004/05. However, information on reforms relating to citizenship education, which are being discussed and/or will be implemented in the near future, is presented in the final section of the country descriptions. (DIPF/Orig.).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
92-894-9468-9
L' éducation á la citoyenneté á l' école en Europe. 2005.
3005736
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)