Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDaniels, Ronald J.; Trebilcock, Michael J.
TitelRethinking the welfare state.
The prospects for government by voucher.
Gefälligkeitsübersetzung: Zur Neuorientierung des Wohlfahrtsstaates. Aussichten für eine Politik, die auf dem Gutschein-Prinzip basiert.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2005), 287 S.Verfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-33777-1
SchlagwörterBildungsgutschein; Frühförderung; Primarbereich; Sekundarbereich; Schulbildung; Lebensmittel; Gesundheitswesen; Sozialpolitik; Öffentliche Aufgabe; Privatisierung; Staatliche Dienstleistung; Wohnungswirtschaft; Beschäftigungsförderung; Hochschulsystem; Dezentralisierung; Konzeption; Trainingsmaßnahme; Kanada
Abstract"This book offers a comprehensive and comparative analysis of social welfare policy in an international context, with a particular emphasis an the US and Canada. The authors investigate the claim that a decentralized delivery of government supported goods and services enables policy objectives to be achieved in a more innovative, efficient and responsive manner. They also examine the effectiveness of the voucher system as a solution to problematic welfare concerns. The voucher system, which includes all forms of government subsidy, whether in the form of tax deductions, credits or means-tested consumer entitlements, places the resources directly into the hands of citizens and allows them, rather than a government agent, to determine which goods they will consume from competing private suppliers. While this system has shown much promise in improving welfare, there have been problems for institutions unable to attract enough voucher-assisted consumers to ensure their survival. In this context the authors examine major social programmes such as food stamps, low-income housing, legal aid, health care, early childhood education, primary and secondary education, post-secondary education and job training and other active labour market policies. This book will be of interest to students of comparative politics, social policy and economics." Forschungsmethode: deskriptive Studie. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: