Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCunha, Flavio; Heckman, James J.; Lochner, Lance; Masterov, Dimitriy V.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelInterpreting the evidence on life cycle skill formation.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Interpretation von Erkenntnissen über Qualifikationsbildung im Lebenlauf.
QuelleCambridge (2005), 109 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper. 11331
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildung; Emotionalität; Kognitive Kompetenz; Sozialisation; Familie; Bildungsökonomie; Bildungsertrag; Frühförderung; Vorschulerziehung; Schulbildung; Humankapital; Familieneinkommen; Humankapitaltheorie; Investition; Lebenslanges Lernen; Arbeitspapier
Abstract"This paper presents economic models of child development that capture the essence of recent findings from the empirical literature on skill formation. The goal of this essay is to provide a theoretical framework for interpreting the evidence from a vast empirical literature, for guiding the next generation of empirical studies, and for formulating policy. Central to our analysis is the concept that childhood has more than one stage. We formalize the concepts of self-productivity and complementarity of human capital investments and use them to explain the evidence on skill formation. Together, they explain why skill begets skill through a multiplier process. Skill formation is a life cycle process. It starts in the womb and goes on throughout life. Families play a role in this process that is far more important than the role of schools. There are multiple skills and multiple abilities that are important for adult success. Abilities are both inherited and created, and the traditional debate about nature versus nurture is scientifically obsolete. Human capital investment exhibits both self-productivity and complementarity. Skill attainment at one stage of the life cycle raises skill attainment at later stages of the life cycle (self-productivity). Early investment facilitates the productivity of later investment (complementarity). Early investments are not productive if they are not followed up by later investments (another aspect of complementarity). This complementarity explains why there is no equity-efficiency trade-off. for early investment. The returns to investing early in the life cycle are high. Remediation of inadequate early investments is difficult and very costly as a consequence of both self-productivity and complementarity." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Theoriebildung; Grundlagenforschung. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1970 bis 1999. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: