Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSaraceni, Mario
TitelMeaningful form: transitivity and intentionality.
QuelleIn: ELT journal, 62 (2008) 2, S. 164-172
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterMethodik; Grammatik; Grammatikunterricht; Semantik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Transitivität
AbstractGrammar has often found itself at the centre of innovations in English language teaching. In the last forty years the role of grammar has gone through three main stages: absolute prominence, exclusion, reintroduction with caution. These three stages have been associated respectively to three different approaches to instruction: 'focus on forms', 'focus on meaning', and 'focus on form'. In the third stage, the teaching of grammar is meant to take place as the need arises during communicative activities. Even in such cases, however, there appears to remain a fundamental distinction between form and meaning. The paper suggests that such a distinction is unnecessary, given that form has its own semantic value. A practical task is proposed which analyses the semantic value of the grammatical system of transitivity, showing how it expresses the idea of intentionality. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: