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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The paper starts by giving a rationale for why there is value in explicitly teaching second-language (L2) learners pragmatics in the target language. The importance of a research basis for choosing pragmatic materials to teach is underscored, and the focus is put on sources for materials on pragmatics and the means of data collection. Issues in the teaching of pragmatics are considered, including determining which material to teach, how to prepare teachers to teach it, and the role of teachers in facilitating the learning of pragmatics. Next, L2 pragmatics is viewed from the learners' perspective, in terms of the learning and performance of pragmatics, as well as approaches to assessing what it is that learners are able to do in a pragmatically appropriate way. Finally, consideration is given to the role of technology in making pragmatics accessible to learners, with reference to a website for teachers and curriculum writers and to websites designed for learners of specific languages such as Japanese and Spanish. Recent work on virtual environments for practicing Spanish pragmatics is discussed and preliminary findings from a small-scale study of this effort are reported. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/3
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Standortunabhängige Dienste
0261-4448
Cohen, Andrew D.: Teaching and assessing L2 pragmatics: What can we expect from learners? 2008.
2970224
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