Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Sang-Ki; Huang, Hung-Tzu
TitelVisual Input Enhancement and Grammar Learning.
A Meta-Analytic Review.
QuelleIn: Studies in second language acquisition, 30 (2008) 3, S. 307-331Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Anmerkungen 3
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-2631
SchlagwörterEmpirische Forschung; Methodologie; Grammatik; Grammatikunterricht; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Visualisieren; Bedeutung; Effizienz; Literaturbericht
AbstractEffects of pedagogical interventions with visual input enhancement on grammar learning have been investigated by a number of researchers during the past decade and a half. The review delineates this research domain via a systematic synthesis of 16 primary studies (comprising 20 unique study samples) retrieved through an exhaustive literature search. The overall magnitude of visual input enhancement was addressed by calculating and aggregating effect size d values. The results indicate that second language readers provided with enhancement-embedded texts barely outperformed those who were exposed to unenhanced texts with the same target forms flooded in them (d = 0.22). A theoretical tension between form and meaning was indicated by a small but negative effect size value for learners' meaning processing (d = -0.26). The importance of improving methodological practices in this research domain, including the reporting of statistical and treatment-related information and the counteracting of a possible publication bias, was also revealed by the synthetic analyses and is further discussed. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in second language acquisition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: