Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScott, Virginia M.; Fuente, María José de la
TitelWhat's the Problem? L2 Learners' Use of the L1 During Consciousness-Raising, Form-Focused Tasks.
QuelleIn: The modern language journal, 92 (2008) 1, S. 100-113Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 2
Spracheenglisch; spanische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Quantitative Forschung; Bewusstmachung; Effizienz; Französischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Grammatik; Interaktion; Spanischunterricht; Hochschule; Diskursanalyse; Empirische Forschung; Transkript; Interaktion; Lernprozess; Lernschwierigkeit; Methodik; Diskursanalyse; Grammatik; Grammatikübung; Transkript; Vergleichende Analyse; Erstsprache; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht; Spanischunterricht; Hochschule; Effizienz; Mittleres Niveau
AbstractThe reported qualitative study provides preliminary insight into the role of the first language (L1) when pairs of intermediate-level college learners of French and Spanish are engaged in consciousness-raising, form-focused grammar tasks. Using conversation analysis of audiotaped interactions and stimulated recall sessions, the authors explored the ways students used the L1 and their second language (L2) to solve a grammar problem. Students who were allowed to use the L1 (Group 1) worked collaboratively in a balanced and coherent manner; students who were required to use the L2 (Group 2) exhibited fragmented interaction and little evidence of collaboration. Findings from the stimulated recall sessions suggested that reading, thinking, and talking appeared to be simultaneous and integrated processes for the students in Group 1, whereas these processes appeared to be sequential and competing for the students in Group 2. In addition to suggesting that using the L1 for these kinds of tasks reduces cognitive overload, these findings invite teachers to tackle the "problem" of the L1 in the foreign language classroom. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: