Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSiek-Piskozub, Teresa; Wach, Aleksandra; Raulinajtys, Anna
TitelResearch on foreign language teaching in Poland 2000-2006.
QuelleIn: Language teaching, 41 (2008) 1, S. 57-92Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-4448
SchlagwörterKultur; Empirische Forschung; Gesellschaft; Test; Digitale Medien; Bildungspolitik; Primarbereich; Lehrerausbildung; Interaktion; Leistungsbeurteilung; Interkulturelles Lernen; Lernen; Methodik; Unterrichtsforschung; Computer; Sprachkompetenz; Bilingualer Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Zweitsprachenerwerb; Forschungsüberblick; Situationsbericht; Übersicht; Polen
AbstractThe authors present an overview of research on foreign language (FL) teaching published by Polish researchers in the years of 2000-2006. They begin with an outline of the history and the current sociopolitical situation of FL teaching in Poland, which prepares the ground for further discussion. Next, they focus on studies concerned with the evaluation of the recent teaching methodology. The analysis of bilingual programmes and multilingual competence is discussed in 'Bilingual education and multilingualism', the process of learning different aspects of language competence is explored in 'FL learning and second language acquisition', and cultural issues under a separate heading, 'Cultural awareness'. In 'The language learner', the authors review studies investigating learner variables which have an important impact on language learning. With new educational directives from the Ministry of Education, emphasising the need for a more reliable assessment, new concepts and studies evaluating them are discussed in 'Testing and evaluation'. The availability of computers has produced studies assessing various uses of computers in fostering language learning, presented in 'Application of new technologies'. Finally, in 'Teacher education', the authors report on studies related to FL teacher development. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: