Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGatzemann, Thomas; Schweizer, Karin; Hummel, Albrecht
TitelEffectiveness of sports activities with an orientation on experiential education, adventure-based learning and outdoor-education.
Gefälligkeitsübersetzung: Effektivität sportlicher Aktivitäten mit einer Orientierung an die experimentelle Bildung, abenteuerbasiertes Lernen und Outdoor-Ausbildung.
QuelleIn: Kinesiology, 40 (2008) 2, S. 146-152
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0351-1057; 1331-1441; 1848-638X
SchlagwörterBildung; Empirische Untersuchung; Selbstwertgefühl; Bildung; Lernen; Sport; Ausbildung; Sportpädagogik; Freiluftunterricht; Selbstwertgefühl; Abenteuersport; Lernen; Freiluftunterricht; Abenteuersport; Sport; Sportpädagogik; Ausbildung; Effektivität; Effektivität
AbstractThe following article deals with the analysis of the effectiveness of sports activities with an emphasis on adventure-based learning, experiential and outdoor education. In spite of the variety of approaches a multifaceted emphasis can still be identified. They are used as (course) modules aiming at developing a modification of behaviour. Insomuch such exertions show explicit signatures of processes of sports education. In view of the difficult manageable size of the supply in this main sector of outdoor education, the question arises, which effects of activities of outdoor education can be expected. To investigate the effectiveness of interventions of outdoor education, sports students were examined during two successive compact camps, consisting of the typical relevant contents of outdoor education. The diagnostic instrument, the Multidimensional Self-Esteem Scale (MSES) (Schütz & Sellin, 2006), consisted of different scales concerning general self-esteem (GSW) and self-esteem with reference to the body (BSE). The subordinate scales apply to the dimensions of self-worth, self-esteem, interpersonal conduct, social behaviour, awareness of body and movement, etc. Our investigations show a positive effect - the improvement of various facets of self-esteem, as well as the differentiation of the results within the sub-scales (consequently different effects can be distinguished here) for the experimental group. The control group, the group that did not take part in an outdoor activity, did not show such a positive effect. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Kinesiology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: