Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMikelskis, Helmut F.
Titel"GOETHE MEETS NEWTON" - EVALUATING THE LEARNING POTENCY OF HISTORICAL AND EPISTEMOLOGICAL RELEVANT DIALOGUES.
QuelleIn: Didaktik der Physik ... CD zur Frühjahrstagung des Fachverbandes Didaktik der Physik in der Deutschen Physikalischen Gesellschaft, Physikertagung Berlin 2008 (2008)Verfügbarkeit 
Sprachedeutsch
DokumenttypCD-ROM; Zeitschriftenaufsatz
ISBN978-3-86541-317-8
SchlagwörterMultimedia; Optik; Physik; Wissenschaftsgeschichte; Dialog; Kontroverse
AbstractIn this study we make a research contribution in the field of history and nature of science as a basis for learning physics. Dialogues have always been used as a media for instruction throughout the history. However, we chose to create a fictional dialogue since the Goethe- Newton-controversy seems to be unique and exemplary at the same time. Goethe's critique focuses sharply on traits in Newton, which are characteristic features of modern natural science. In the developed dialogue authentic source material is used. The project is also a contribution to empirical research on multimedia learning, since the dialogue is designed to be presented in a computer learning environment and was evaluated in an empirical study. Physics teacher students in their second year of study show astonishing poor knowledge about the subject of the dialogue. Therefore factual information is given, to understand the core of the controversy. As evaluation data show students are interested in the multimedia program and ask for more information about other controversies in science. 'Scientific dialogues' may open the door for interest in science in general, because science learning should be more than a pure accumulation of facts, but rather an introduction into the nature of science.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Didaktik der Physik ... CD zur Frühjahrstagung des Fachverbandes Didaktik der Physik in der Deutschen Physikalischen Gesellschaft" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: